Тернопільська школа мистецтв – єдина в Україні, яка одночасно надає дві освіти

Понад 20 років цей навчальний заклад працює за унікальними та спеціальними програмами. Крім загальноосвітніх предметів, учні засвоюють  мистецтво театру, хореографії, вокалу, вчаться художнього мистецтва та гри на різноманітних музичних інструментах.

DSC_0276

Навчальний процес проходить за спеціальною модульною програмою. Чергування предметів інтелектуального та мистецького навантаження сприяє не лише кращому засвоєнню матеріалу, але й більшому самовираженню дитини.

  • Розклад уроків складений таким чином, щоб протягом дня учні розвивали логічну та інтуїтивну півкулі мозку , — розповідає психолог Школи мистецтв Наталя Космина. — Як відомо, основна діяльність лівої півкулі – це логічне мислення, аналіз. Вона відповідає за моторику, здібності до вивчення мов. Права півкуля – це інтуїція, творчі задатки. У звичайних школах акцент стоїть на інтелектуальному розвитку, у нас – так званий навчальний симбіоз. У Школі мистецтв діти проходять не лише загальноосвітню програму, але й вчаться проявляти себе.

DSC04418

У двоповерховому мистецькому закладі навчається 350 учнів. Класи не переповнені, тому вчителю значно легше вивчити особливості кожного вихованця. Це значно підсилює індивідуальний підхід до дитини.


Побувавши на декількох заняттях у Школі мистецтв, зрозуміла, що загальноосвітні навчальні заклади пропускають важливий виховний момент. Адже кожен предмет тут викладають по-своєму цікаво. Театральні постановки, тематичні костюми, публічні виступи та індивідуальне викладання програми формують не шаблонну повинність, а соціально адаптовану особистість.

DSC_0182

Для прикладу, аби засвоїти знання з історії хореографії, учні розмістились за круглим столом, залюбки обговорюючи актуальні питання на задану тему. Індивідуальний підхід вчителів не лише викликає цікавість, але й розвиває світогляд.

  • По закінченню нашого закладу учні отримують атестат про повну середню освіту на рівні державного стандарту, а також, свідоцтво про мистецьку освіту, – зауважує пані Наталя.

DSC04411

Чи віддавати дитину у Школу мистецтв – особисте рішення батьків. За словами психолога, кожна дитина талановита, має творчі задатки. Уже в першому класі педагоги можуть визначити природні здібності учнів за допомогою тестів та спеціальних досліджень.

DSC_0098

Є непоодинокі випадки, коли творчість проявляється у підлітковому віці. Бажання самовираження та витіснені емоції знаходять вихід у малюнках, поезії чи музиці. Якщо дитина проявила себе пізніше, обов’язково розвивайте її творчий потенціал: записуйте на мистецькі гуртки, творчі об’єднання, спеціалізовані школи.

  • У нас були випадки, коли учні старших класів переводились до нашої школи та успішно її закінчували, — додає психолог.

 

Відчути себе, зорієнтуватись у творчому виборі та закріпити вміння у Школі мистецтв допомагають спеціалісти.

  • Якщо ви все таки вирішили записати дитину до нашої школи, то маєте хоча б приблизно орієнтуватися у її загальних здібностях, — зазначає пані Наталя:

IMG_3834

У художників більше розвинута зорова пам’ять. Зверніть увагу, як багато предметів запам’ятовує ваша дитина у кімнаті, чи може вона уявно змалювати їх розміщення, форму та колір.

У музикантів – слухова пам’ять. Спробуйте настукати дитині простенький ритм олівцем по столі. Якщо вона правильно відтворить  — переходьте до більш складних ритмів. Таким чином ви не лише будете розвивати її музичний нахил, але й підготуєте до вступних екзаменів.

 

Хореографи мають добру рухову пам’ять. Рухові навички (поза, рух тіла) розвиваються раніше інших видів пам’яті. Тому, танцюючи з дитиною можете закріпити природні задатки в дуже ранньому віці.

У добре згуртованому творчому колективі ваша дитина здобуде не лише загальноосвітні знання, але й віднайде власний нестандартний шлях розвитку.

DSC04407

Для довідки:

За двадцять років існування школи найбільшою потребою було добудувати третій поверх. Повторюсь, у стінах закладу освіту здобувають 350 учнів. Аби навчити усіх, приміщень у школі не вистачає. Тому, за власні кошти заклад орендує додаткові кабінети для проведення уроків образотворчого мистецтва.  Про проблему Школи мистецтв, мабуть, знають усі. Неодноразово її порушував директор школи Гайдукевич Остап Іванович, заслужений працівник культури України. Проте, за двадцять років обіцянок, третій поверх так і не добудували. Школа мистецтв – єдина в країні, яка одночасно надає загальну середню та мистецько-профільну освіту. Вихованці беруть участь у різноманітних фестивалях, є володарями гран-прі та переможцями міжнародних конкурсів. Хотілось би підтримки зі сторони влади, адже тут дбають про розвиток наступного покоління.

Оксана Божко

 

Добавить комментарий