Персонажі з характером

В рамках циклу лекцій «Літературна кухня», які відбуваються у спілці письменників щомісяця, Сергій Синюк навчає тернополян писати книги. На читанні теми «Персонажі з характером», яке відбулось 16 грудня, лектор розповів, як створювати образ героїв.

  • На наших зустрічах ми не вчимо геніальності, лекції націлені показати людині, як НЕ написати поганої книжки. Закладаємо мінімум, нижче якого падати не можна. На першій зустрічі дізнавались, як підготувати автора до написання власної книги і дійшли висновку: скажи мені, що ти прочитав, і я скажу тобі, що ти напишеш. Сергій Синюк спілка письменників тернопіль
    Дуже гарну пропорцію вказав у своїх інтерв’ю Макс Кідрук, автор зауважив, що для того аби тримати себе в тонусі та орієнтуватися в сучасній літературі, а також в доробку світової класики, потрібно читати як мінімум дві книги на тиждень.

На попередніх лекціях тернополяни дізнались, як поєднувати задум і жанр та як створювати композицію, якою сьогодні нехтують деякі письменники-початківці. За словами Сергія Синюка, добре, якщо вона відповідає класичному канону. Для того, щоб вдало перейти до композиції, можна скористатись чистим аркушем паперу. Склавши його вчетверо, на згинах намалювати лінії. На першій лінії пишете «перше ой», на третій – «повне ой». Це так звані «поворотні пункти», безвихідні ситуації для героя. Саме завдяки їм ви зможете підтримати цікавість читача до розповіді.

DSC00123

З того моменту, як ви задумали щось написати, потрібно серйозно взятись за вивчення людської психології. Одне з кращих місць, де можна спостерігати за їх поведінкою – громадський транспорт. Для цього при собі завжди потрібно мати невеличкий блокнот для записів. Таким методом користується й сам лектор.

  • Книжка починається з першого речення, яке повинно описувати про кого вона. Добре, якщо це речення записане на великому аркуші паперу, що знаходиться на видному місці, зокрема робочому. Таке місце повинно бути у кожного, навіть, якщо працюєте вдома.

Пишемо біографію головного героя. Насамперед, це потрібно для автора, щоб краще орієнтуватись в поведінці, манерах, стилі спілкування персонажа. Аби герой поводився логічно та вмотивовано, ви повинні уявляти його до деталей. Хорошим варіантом, яким користуються на заході, є використання біографії знайомих. Потрібно вказати місце та умови народження, розповісти про близьких родичів та освіту, друзів та ворогів. Описати його зовнішність та суспільно-релігійні погляди. Однією з найважливіших деталей є ім’я героя. Воно повинно відповідати його ролі. Наприклад, Артур Конан Дойл у відомому детективі «Шерлок Холмс» генія кримінального світу назвав Джеймсом Моріарті, що в перекладі означає «мистецтво смерті».

DSC00127

Перші ознаки життя персонажу – це його мовлення. Якщо героїв у вашій книзі декілька, то мова у них повинна бути різною, особливо, якщо вони з різних соціальних прошарків. Зрозуміло, що манера розмови, складність та глибина речень буде суттєво відрізнятись, приміром, у професора і тракториста. Іншою повинна бути й мова автора. Зауважте, що в майстерно написаному діалозі автор кожної репліки не вказується.

Про свого персонажа ви повинні знати усе, і навіть те, що трапиться з ним у майбутньому. За словами пана Сергія, добре закінчувати книгу декількома реченнями про те, як живе ваш герой по завершенню історії. Якщо книга буде мати успіх серед видавців, то це хороший шанс написати її продовження.

Якщо ви бажаєте долучитись до наступних лекцій Сергія Синюка, приходьте у спілку письменників щосереди. Ознайомитись з програмою можна тут.

DSC00112

Довідково:

Сергій Синюк – письменник, краєзнавець, журналіст. Член Національних спілок письменників (2002), журналістів України (2007). Лауреат премій ім. С. Будного (2000), У. Самчука (2005) та Я. Стецька (2006).

Автор книг «Ескізи» (1998), «Підміна» (2002), «Формула для фюрера» (2005), «Медовий місяць Лариси К» (2005), «Троянда в січкарні» (2006),»Дорога до джерела» (2006), «Кладка над прірвою» (2008), «Шукай, або мовчи» (2009), «Де скарб твій» (2011). Його праці друкували в українській, польській, білоруській періодиці.

 

Оксана Божко

Добавить комментарий